در حال بارگذاری ...

برگزاری اولین جلسه شورای مهارت‌افزایی و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای با حضور ریاست دانشگاه ملی مهارت

اولین جلسه شورای مهارت‌افزایی و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای دانشگاه ملی مهارت با حضور دکتر زمانی، یکشنبه 7 بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش معاونت آموزشی دانشگاه، اولین جلسه  شورای مهارت افزایی و ارزیابی صلاحیت حرفه ای دانشگاه ملی مهارت، با هدف بررسی تناسب حرف و مشاغل موجود با رشته‌های دانشگاهی و پیگیری جهت استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای متناسب با آن‌ها، تصویب استانداردهای مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای و... با حضور دکتر زمانی رئیس شورا، دکتر جهانشاهی نایب رئیس شورا، معاونین دانشگاه، دکتر موسوی دبیر شورا، دکتر عمادی مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف، اعضای شورا و نمایندگانی از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان نظام  صنفی رایانه ای کشور، در روز یکشنبه 7 بهمن ماه ۱۴۰۳ در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

در آغاز جلسه دکتر جهانشاهی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، اشاره کردند که آیین نامه شورای مهارت افزایی و ارزیابی صلاحیت حرفه ای، با استناد به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی (آذرماه 1396)، قانون چارچوب صلاحیت حرفه ای (بهمن ماه 1401) و شیوه نامه تشکیل شورای مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی وزارت عتف (اسفنده ماه 1399)، در جلسه هیات رئیسه تصویب و شورا مذکور تشکیل گردید.

در ادامه دکتر زمانی، طی سخنانی  تاکید کردند، که یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور بحث صلاحیت و شایستگی های فارغ التحصیلان دانشگاه است. ما باید فاصله با نیاز بازار کار را از طریق مرکز ارتقاء مهارت و صلاحیت با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت حل نماییم.

برگزاری منظم این جلسات و تصمیم گیری پیرامون مسائل مطرح با بهره­ گیری از خرد جمعی و ارتباط مداوم دانشگاه و بازار کار باید شکل بگیرد. باید انتظارات بازار کار احصاء و دوره های مهارتی استاندارد بر اساس آن تعریف و برگزار گردد تا بتوانیم یک سنگریزه کوچکی در راه حل معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی برداریم.

گفتنی است در ادامه هر یک از نمایندگان اتاق و سازمان ها نیز نظرات خود را اعلام و مقرر شد جلسات بعدی به صورت منظم و به صورت کارگروهی برگزار گردد.