دکتر زمانی، سرپرست دانشگاه ملی مهارت در اولین نشست برخط با رؤسای استانی:
دانشگاه ملی مهارت یکی از تاثیرگذارترین دانشگاههای کشور در راستای رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان است
اولین نشست رؤسای استانی در روزهای آغازین سال تحصیلی با حضور دکتر زمانی، سرپرست دانشگاه ملی مهارت بهصورت برخط برگزار شد.
به گزارش ادارهکل روابط عمومی دانشگاه، این نشست با حضور دکتر زمانی، سرپرست دانشگاه ملی مهارت، دکتر جهانشاهی، معاون آموزشی، دکتر منصوری نسب و رؤسای دانشگاه ملی مهارت واحد استانی روز یکشنبه 9 مهرماه 1403 با موضوع شروع سال تحصیلی به صورت برخط برگزار شد.
در این نشست ابتدا دکتر جهانشاهی ضمن ارائه گزارشی اجمالی، موضوعات مورد بحث را مطرح کرد و پس از آن رؤسای استان مهمترین تمهیدات و عملکردهای خود برای بازگشایی هرچه با شکوهتر دانشگاه و شروع سالی امیدبخش و پرنشاط را تشریح کردند.
رؤسای دانشگاهها اقدامات انجامشده نظیر آمادهسازی کلاسها، آزمایشگاهها، کارگاهها، خوابگاهها، غذاخوریها، سالنها و فضاهای ورزشی و همچنین تدوین برنامههای درسی و جذب اساتید مجرب را تشریح کردند.
در ادامه دکتر زمانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و این شهادت را زمینهای برای پیروزی مسلمانان و بهویژه مردم مظلوم لبنان خواند.
دکتر زمانی رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال را از مهمترین مسائل روز کشور دانست و دانشگاه ملی مهارت را یکی از تاثیرگذارترینها در این حوزه خواند.
سرپرست دانشگاه ملی مهارت توجه ویژه دکتر سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آموزشهای مهارتی و دانشگاه ملی مهارت را قابل تقدیر دانست و افزود: سهم آموزش عالی مهارتی در برنامه هفتم 40 درصد است که دستیابی به این مهم، نیاز به کار شبانهروزی دارد. وی در ادامه، از تلاشهای دکتر خسرویان و تیم همراه ایشان تقدیر کرد و به تشریح برنامههای خود در دو برنامه کوتاهمدت و میانمدت پرداخت.
دکتر زمانی در حیطه برنامههای کوتاهمدت به مواردی نظیر تقویت امور مدرسان، رسیدگی به مطالبات اداری و مالی استادان و همکاران حقالتدریس، برپایی مجدد دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و توجه به نقش سیاستگذاری و نظارت سازمان مرکزی دانشگاه اشاره کرد و افزود: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با بهرهمندی از نیروهای داخلی برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه استفاده کنیم.
وی همچنین به تبیین برخی از برنامههای میانمدت پرداخت و افزود: افزایش کیفیت خدمات آموزشی مهارتی، جذب و تربیت استادان مهارتی مجرب و ماندگار، تجهیز و آمادهسازی آزمایشگاهها و کارگاههای مطلوب و بهروز، ایجاد ارتباط مؤثر با صنعت و آموزشهای مبتنی بر صنعت و کیفی کردن تغذیه دانشجویان و جذب دانشجویان خارجی همزبان و همجوار با کشور و تلاش در راستای ماندگاری استادان مهارتی و پیشکسوت از جمله برنامههای میانمدتی است که این امر بدون نگاه و اشراف بر قانون و همدلی و همگرایی تمامی ارکان دانشگاه میسر نخواهد بود.