در حال بارگذاری ...

شرح وظایف

شرح وظایف معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع

  • ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذی­ربط و پیگیری و نظارت برحسن اجرای آن.
  • تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی صلاح برای تصویب.
  • نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور اداری، استخدامی مالی و معاملاتی، تشکیلاتی و پشتیبانی دانشگاه.
  • شرکت در شوراها، کمیسیون‌ها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف مالی و اداری در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه.
  • تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی دانشگاه جهت تصویب در هیأت امناء بر اساس قانون بودجه کل کشور، به تفکیک برنامه‌ها و فعالیتهای دانشگاه و اجرای آن.
  • پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی درحوزه معاونت و مراکز آموزشی و پژوهشی تابعه و ارائه نظرات مشورتی درخصوص مسائل عمرانی، اداری و مالی و تشکیلاتی به ریاست دانشگاه.
  • مطالعه و بررسی نظامهای منابع انسانی اعم از نظام­های تأمین، بهسازی، نگهداری و کاربرد منابع انسانی و تلاش مستمر در جهت بهینه سازی ساختار سازمانی و ارتقای سرمایه انسانی دانشگاه.
  • رسیدگی به هدف­های اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روشهای کار در واحدهای مختلف.
  • ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظارت.
  • ایجاد هماهنگی بین فعالیت­های مربوط به واحدهای تحت پوشش و اظهار نظر درخصوص رفع مشکلات موجود.
  • بررسی و ارسال بودجه تفصیلی دانشگاه که از طرف رئیس دانشگاه پیشنهاد می­شود برای طرح و تصویب در هیات امناء.
  • بررسی و ارسال صورت حساب ها و ترازنامه سالانه دانشگاه به هیات امناء.
  • بررسی و ارسال سازمان اداری و تشکیلات دانشگاه که از سوی واحدهای ذی­ربط تهیه و تنظیم شده به هیات امناء برای طرح و تصویب.
  • نظارت بر امور مربوط به اجرای نظامهای حقوق و دستمزد مصوب دانشگاه و واحدهای تابعه اعم از کارکنان و اعضای هیات علمی براساس قوانین و مقررات، آیین نامه­ ها و دستورالعمل­های مصوب موجود.
  • ابلاغ بودجه‌های عمومی و اختصاصی و عمرانی به واحدهای تابعه.
  •  نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات جاری، عمرانی و درآمدهای اختصاصی مطابق بودجه های تفصیلی مصوب و قوانین و مقررات مربوط.
  •  برنامه ریزی طرح­های کوتاه مدت و بلند مدت عمرانی دانشگاه و تهیه طرح استقرار واحدها.
  •  برنامه ریزی بهبود روشهای انجام کار با هدف اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری.
  • برنامه ریزی برای بودجه ریزی راهبردی دانشگاه.
  • تعیین وضعیت موجوددانشگاه ازطریق شناسایی نقاط قوت وتنگناها و مشکلات و فرصتها و تهدیدات پیش روجهت تعیین راهبردهای پیشنهادی درراستای ارتقاء به وضعیت مطلوب.
  • ایجاد هماهنگی به منظور اجرای برنامه‌های کار آموزی کارکنان دانشگاه واجرای طرح های آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان دانشگاه و اعزام کارکنان به مراکز آموزش ضمن خدمت.
  • برنامه ریزی و نظارت بر نیازسنجی آموزشی کارکنان.
  •  نظارت بر جمع‌آوری و بررسی بودجه‌های پیشنهادی واحدهای مختلف و تلفیق و هماهنگ ساختن آنها با در نظر گرفتن اولویتهای تعیین شده و تهیه بودجه تفصیلی و مبادله موافقتنامه‌های مربوط و تفاهم در مراجع ذی­صلاح.
  • نظارت مالی بر تنظیم قراردادهای دانشگاه و حسابرسی­ های اداری و نظام ­مند کلیه واحدهای دانشگاه.
  • ارائه طرح ها و پیشنهادات لازم به منظور جلب کمکهای مردمی و نهادها در جهت افزایش در آمد اختصاصی و نظارت برنحوه مصرف آنها بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و سایر قوانین و مقررات مصوب.
  • طراحی و نظارت بر اجرای برنامه‌های تحول اداری وبهینه ­سازی نظام های مدیریتی برای استفاده از روشهای نوین.
  •  برنامه ­ریزی و هماهنگی و نظارت بر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و انتخاب افراد شایسته با توجه به مقررات و طرح‌ریزی نظام جذب، بهسازی و نگهداری نیروی انسانی دانشگاه.
  •  نظارت بر انجام امور مربوط به تعاون و رفاه و ورزش کارکنان و تهیه و اجرای طرح­های حمایتی و تشویقی مربوط.
  •  برنامه ریزی جهت شناخت نیازهای اجرایی، اداری، مالی، پرسنلی و تدوین برنامه‌های لازم جهت رفع نیازهای مذکور و هماهنگی و نظارت بر فعالیتهای اجرایی مرتبط.
  •  تدوین برنامه‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از فعالیتهای اجرایی و افزایش بهره‌وری.
  •  همکاری و هماهنگی با دفتر ریاست و روابط عمومی در برگزاری جشنها، سوگواری­ها، مراسم، کنفرانس­ها و سمینارهای دانشگاه.
  • جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز براساس طرح جامع دانشگاه و برنامه ­ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیت­های لازم برای اجرای طرح­های عمرانی دانشگاه ( اعم از پیمانی، امانی و ...).
  • انجام تعمیرات اساسی به منظور احیاء و نگهداری ساختمان­ها و تاسیسات موجود.
  • تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینه سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت ­های دانشگاه.
  • استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی درجهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف دانشگاه.
  • تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه ­های ملی دانشگاه.
  • برنامه­ ریزی، هماهنگی و انجام اقدامات لازم برای برگزاری کمیسیون معاملات و مناقصات ستاد دانشگاه/ دانشکده/ آموزشکده ­های تابعه دانشگاه.
  • ساماندهی فعالیت­های مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات مجموعه تحت سرپرستی.
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.