در حال بارگذاری ...

شرح وظایف

برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی واحد های تابعه، به منظور توسعه وگسترش فضاهای آموزشی مورد نیاز و اقدام در مورد تامین اعتبار عمرانی مورد نیاز.

  • برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی واحد های تابعه، به منظور توسعه وگسترش فضاهای آموزشی مورد نیاز و اقدام در مورد تامین اعتبار عمرانی مورد نیاز.
  • مطالعه، تدوین و ابلاغ استانداردهای طراحی فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و ورزشی آموزشکده­ها و دانشکده های تابعه دانشگاه.
  • اداره کلیه امورفنی، پروژه‌های عمرانی، ساختمانها و تاسیسات در استانها در زمینه های طراحی، نظارت، اجرا، تعمیر و نگهداری.
  • مطالعه، بررسی و تهیه طرح ها و برنامه‌های توسعه عمرانی دانشگاه و واحدهای تابعه بر اساس طرح توسعه راهبردی دانشگاه به صورت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در قالب طرح و پروژه.
  • مطالعه، بررسی و تهیه طرح ها و برنامه‌های توسعه عمرانی دانشگاه و واحدهای تابعه بر اساس طرح جامع و نیازهای مصوب دانشگاه به صورت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در قالب طرح و پروژه.
  • همکاری با دفتر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره­وری در زمینه تهیه و تنظیم بودجه عمرانی و تفکیک اعتبارات مصوب.
  • بررسی و انتخاب مشاور و پیمانکار و پیشنهاد لازم جهت انعقاد قراردادهای مربوط و نظارت بر اجراء و نیز رفع نواقص پروژه‌ها.
  • مطالعه و نیازسنجی به منظور استفاده بهینه از اماکن و فضاهای اداری.
  • راهبری طرح مکان­یابی فضاهای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی دانشگاه با رویکرد آمایش سرزمین.
  • تهیه و تدوین اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص فضاهای آموزشی و کمک آموزشی مراکز تابعه.
  • نظارت برنامه­ای برهزینه کرد اعتبارات طرح ها و پروژ ه های استانها در بستر فناوری اطلاعات.
  • همکاری با اداره کل امور مالی در زمینه پرداختاعتبارات طرح های عمرانی و اعتبارات تعمیراتواحدهای تابعه.
  • تهیه و تنظیم موافقتنامه­های تملک دارایی های سرمایه­ای دانشگاه و نظارت بر اجرای آنها در دانشگاه و واحدهای تابعه.
  • مطالعه، نیازسنجی وبرنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از فضاهای موجود در قالب برنامه توسعه دانشگاه با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی وتوجه به مدیریت سبز.
  • بررسی، تصویب، ابلاغ و اعمال تغییرا ت در نقشه­های طراحی شده استانها در چارچوب ضوابط.
  • نظارت بر اجرای طرح ‌ها و پروژه‌های عمرانی از نظر تطبیق کار با نقشه، مشخصات و پیشرفت فیزیکی انجام کار در واحدهای تابعه.
  • تهیه برنامه جامع تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه ابنیه و تاسیسات لازم برای تعمیر ونگهداری ساختمانها و تاسیسات مختلف و بررسی و تأئید پیشنهادهای تعمیراتی و تغییرات فنی در ساختمانها و تاسیسات.
  • برنامه­ریزی و نظارت عالیه بر رعایت استانداردهای ایمنی، بهداشتی و زیست­محیطی در تاسیسات و ساختمانها.
  • کنترل و نظارت عالیه بر اقدامات و برنامه های تعمیرات، نگهداری و اجرایمدیریت سبز در استانها در بستر فناوری اطلاعات.
  • تهیه گزارش توجیهی اقتصادی و فنی از پروژه‌ها برای ارائه در کمیسیونهای مربوط و سایر مراجع ذی­ربط.
  • تهیه و گزارش و ارزیابی منظم پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه‌های عمرانی استانها وارائه به مسئولین دانشگاه.
  • اتخاذ تمهیدات لازم در جهت استقرار مدیریت کنترل پروژه های عمرانی دانشگاه بر مبنای نرم افزارها و مدل­های روز.
  • تهیه شناسنامه جامع فضاهای کالبدی دانشگاه با همکاری استانها در بستر فناوری اطلاعات.
  • نظارت بر نحوهفعالیت اداره طرح های عمرانی استانها و رفع مشکلات اجرایی پروژه های مصوب استان.
  • همکاری با امور مشارکت های مردمی و مجمع خیرین دانشگاه به منظور هدایت منابع مشارکت های مردمی و کیفیت در اجرای پروژه­های خیرساز.
  • همکاری با دفترامورحقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه در راستای تامین حقوق دانشگاه و رفع اختلافات حقوقی در قراردادهای مرتبط با طرح های عمرانی منعقده دانشگاه.
  • سازماندهی فعالیت‌های مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات کارکنان تحت سرپرستی.
  • نظارت بر تهیه نامه‌ها ، دستورالعمل‌ها و ... ارجاعی از سوی مقام مافوق.
  • شرکت در کمیسیون‌ها، سمینارها و جلسات مختلف حسب دستور و تهیه گزارشهای مورد نیاز برای استحضار مقام مافوق.
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.