برگزاری گردهمایی مدیران و مشاوران هنرستانها و دبیرستانهای خراسان جنوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی
گردهمایی مدیران و مشاوران هنرستانها و دبیرستانهای خراسان جنوبی در هفته مشاغل در اردیبهشت ماه 1398 جهت آشنایی بیشتر مشاوران با دانشگاه فنی و حرفه ای و هدایت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته های عملی برگزار گردید.
دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها متولی تربیت تکنسین ماهرو کارآمد در کشو به عنوان دانشگاهی "پویا ،اشتغال زا و کارآفرین "با هدف سیاست گذاری برنامه های مناسب و آموزش های عملی در خصو مهارت افزایی به عنوان دانشگاهی کارآفرین مطرح است . در این خصوص جذب حداکثری دانشجو از هنرستان ها و مراکز آموزشی از اولویت های خاص این دانشگاه می باشد .
با توجه به تغییر نظام آموزشی در مدارس و امکان پذیرش دانش آموزان رشته های علوم انسانی ، علوم تجربی و ریاضی فیزیک در آموزشکده ها و همچنین امکان شرکت هنرجویان هنرستان ها ، در آزمون سراسری جهت پذیرش در سایر دانشگاه ها ، لزوم اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه جذب دانشجو از جمله سیاست های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد که عناوین مهمترین برنامه های پیشنهادی به آموزشکده ها ابلاغ شده است .
در این راستا برگزاری هفته مشاغل در اردیبهشت ماه امسال که از طرف اداره کل آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید فرصت مناسبی برای نمود دانشگاه فنی و حرفه ای به دانش آموزان در شرف انتخاب رشته تحصیلی می باشند را پدید آورد.در این خصوص یکی از برنامه های پیشنهادی ایجاد غرفه ای از توانمندی های آموزشکده ها و ارائه مشاوره های فنی و برگزاری جلسه با مدیران و مشاوران مدارس و هنرستان ها که متولی اصلی راهنمایی دانش آموزان به سمت انتخاب رشته می باشند ازاولویت خاصی برخوردار است. گاها مشاوره های نامناسب به دانش آموزان سرنوشت آنها را تغییردادوخانواده ها را با مشکل مواجه می کند. براین اساس جلسه ای باحضور تعدادی از مدیران و مشاوران هنرستان هاودبیرستان های این استان برگزار گردید. در این جلسه پس ازقرائت آیاتی چند ازکلام الله مجید آقای مهندس نخعی ریاست محترم دانشگاه فنی حرفه ای استان درخصوص اهمیت دانشگاه فنی حرفه ای و تربیت دانشجوی کارآفرینی باتوجه به وضعیت نامناسب اشتغال درجامعه سخنانی را ایراد نمودند. از مهمترین موارد ذکر شده در این جلسه :
1. امکان تربیت دبیر فنی ازطریق دانشگاه های فنی حرفه ای استان ها
2. تغییر سرفصل های دروس با توجه به تغییر سرفصل ها در هنرستان ها
4. تجهیز کارگاه ها وآزمایشگاه ها به نحوی که فراتر از هنرستان ها باشد
5. امکان گرفتن مجوز رشته های کارشناسی پیوسته در آموزشکده ها
8- امکان مصاحبه و آزمون عملی در آزمون ورودی آموزشکده ها
9- برگزاری همزمان کنکور سراسری و آزمون آموزشکده ها با سوالات متفاوت