رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام تشریح کرد
کسب 15موفقیت اخیر آموزشکده فنی پسران ایلام در شرایطی که جامعهی دانشجویی از نوعی بیانگیزگی رنج میبرد
رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام گفت: در شرایط کنونی نوعی بیانگیزگی در بین دانشجویان وجود دارد که عمدتا ناشی از عدم ترسیم آینده شغلی توسط آنهاست و این موضوع خودبخود به آموزش گریزی آنها دامن زده است.
«خشنود احمدیفر» در گفتگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: اگر ما دانشگاه را صرفاً یک محیط آموزشی ببینیم که شامل ورودی -پردازش -خروجی با دید صرفا آموزشی باشد یعنی دانشجویان پس از گذراندن یکسری واحدهای درسی بر اساس سرفصلها با گرفتن مدرک تحصیلی دانش آموخته گردند ، این امر برای دانشگاه هنر محسوب نمیشود.
وی گفت: اگر تمرکز بر پروش ابعاد مختلف شامل آموزش ،پژوهش، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد به طوری که شخص در ابعاد مختلف پرورش یابد و خود را صاحب نقش احساس کند و به مسولیت اجتماعی خود پی ببرد آنگاه امیدواری دانشجویان بعنوان آینده سازان این مرز و بوم به آینده افزایش خواهد یافت.
رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام تصریح کرد: واقعیت این است که در شرایط کنونی نوعی بیانگیزگی در بین دانشجویان وجود دارد که عمدتا ناشی از عدم ترسیم آینده شغلی توسط آنهاست و این موضوع خودبخود به آموزش گریزی آنها دامن زده است و این امر در نهایت به کارکرد معیوب سیستم آموزشی مرتبط است.
احمدیفر با بیان اینکه امروزه با وجود انبوه فارغ التحصیلان بیکار ، ذرهبین نقد جامعه بیش از هر زمان دیگری برروی سیستم آموزشی قرار گرفته است، ادامه داد: در این میان خبر خوب این است که دانشگاه فنی و حرفه ای به مقدار زیادی متفاوت است زیرا دانشگاه فنی و حرفه ای در رسالت ذاتی خود بر " مهارتآموزی " تمرکز کرده است و خروجیهای توانمندی را به جامعه و بازار کار تحویل داده است .
وی گفت: اینکه براساس آمارها گفته میشود 70 درصد دانشآموختگان این دانشگاه جذب بازار کار میشوند ناشی از نیاز کشور به تکنسین های ماهر و متناسب بودن این خروجیها با نیاز کشور است و ما در آموزشکده فنی پسران ایلام تا حدی توانستهایم در مسیر توجه به ابعاد مختلف توانمندسازی دانشجویان گام برداریم که اولین و مهمترین آنها " آگاه سازی " دانشجویان از نیاز به پرورش ابعاد مختلف مهارتی است.
رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام با بیان اینکه برای نیل به این مقصود به خود دانشجویان به عنوان محور حرکت اعتماد شده است و مولفه هایی شامل شناخت توانمندیها و مهارتهای دانشجویان ، آموزش مهارتهای تکمیلی مورد نیاز دانشجویان ، بکارگیری مهارتها و ترکیب و هم افزایی این مهارتها بکارگرفته شده که افتخاراتی را برای این مرکز به ارمغان آورده است.
وی کسب رتبه ی اول مسابقات بتن استانی با حضور دانشگاهیان و بخش صنعت توسط دانشجویان گروه عمران ، کسب رتبه ی اول نمایشگاه معماری دانشگاهها استان ، کسب رتبه اول بخش بین الملل مسابقات اسکیس و راندو برگزار شده در دانشگاه میلان ایتالیا توسط دبیر انجمن معماری این مرکز ، کسب عنوان شایسته تقدیر توسط انجمن معماری در بین مراکز سراسر کشور ، کسب عنوان برتر توسط کانون هلال احمر در بین مراکز کشور ، انتخاب اولین دبیر کل اتحادیه عمران دانشگاه فنی از این مرکز را از جملهی این افتخارات عنوان کرد.
رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام، معرفی و انتخاب اولین دبیر کل اتحادیه معماری دانشگاه فنی از این مرکز، کسب رتبه اول استارتاپ محیط زیست تهران و رتبه دوم استارتاپ عسلویه توسط انجمن کامپیوتر ، اخذ مجوز شتابدهنده دورنما از پارک علم و فناوری و مدیریت آن توسط اساتید و دانشجویان گروه کامپیوتر این دانشگاه ، ساخت 60 عدد تختخواب دانشجویی، 40 عدد میز سلف سرویس ، 20 عدد میز تریبون استاد ، 25 عدد میز آتلیه معماری توسط کارگاه تولیدات دانشجویان ، اخذ مجوز آزمایشگاه همکار از اداره استاندارد برای آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک ، کسب چندین مدال جهانی و ملی در رشته های مختلف ورزشی توسط دانشجویان این مرکز،طراحی و ساخت آلاچیق محوطه بوفه و انتشارات توسط انجمن معماری و آمادگی جهت انجام سفارشات خارج دانشگاه ، انجام امور تعمیرات و تاسیسات ،رنگ آمیزی و سایر امور فنی روزمره توسط دانشجویان و برگزاری دوره های مختلف مهارتی شامل تعمیر آسانسور HSE ،ETABS@SAFE , plc, کارگاه شبکه را از دیگر موفقیتهای مرکز عنوان و از حمایتهای رییس دانشگاه فنی استان ایلام خانم قنبری سپاسگزاری کرد.