سوالات متداول مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت
حوزه اختراعات
سوال: آیا دانشگاه آیین نامه ثبت اختراع دارد؟
جواب: با مراجعه به آدرس می توانید فایل رویه ثبت اختراع دانشگاه فنی و حرفه ای را دریافت و مطالعه بفرمایید.
سوال: چنانچه بخواهیم اختراع خود را به نام دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت مشارکتی ثبت کنیم، چند درصد از آن باید به نام دانشگاه تعلق بگیرد.
جواب: حداقل درصد سهم دانشگاه به صورت مصوب 30 درصد می باشد.
سوال: جهت ثبت اختراع باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟
جواب : می توانید به آدرس پایگاه اطلاع رسانی مرکز مالکیت معنوی - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه و نسبت به ثبت اظهارنامه خود و انجام مابقی روال ثبت اختراع اقدام نمایید.
حوزه فارغ التحصیلان
سوال: من فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای هستم، ایا دانشگاه انجمن فاغ التحصیلان دارد تا من عضو انجمن شما بشوم؟
جواب: انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در شرف تأسیس می باشد و به همین منظور خوشحال خواهیم شد که اطلاعات خود را با مراجعه به سامانه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه به آدرس تکمیل بفرمایید (مشخصات فردی، مشخصات تحصیلی و سوابق شغلی به طور کامل) تا در زمان تشکیل انجمن، از حضور ارزشمند و عضویت شما بهره مند شویم.
سوال: من در سامانه فارغ التحصیلان ثبت نام کرده ام ولی نام کاربری و کلمه عبور خود را فراموش کرده ام؟
جواب: جهت رفع مشکل خود با شماره تلفن 42350409-021 خانم مهندس کرمی تماس بگیرید.
حوزه کارآفرینی
سوال: نحوه نگارش گزارش نشست های تخصصی مرکز را توضیح می دهید؟
جواب: پس از برگزاری نشست تخصصی کارآفرینی در مرکز گزارش خود را در قالب فایل word تکمیل به آدرس و به همراه عکس نشست از طریق اتوماسیون اداری به دفتر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال بفرمایید.
سوال: روال برگزاری نشست های تخصصی کارآفرینی به چه صورت است؟
جواب: مراکز طی بخشنامه های ارسالی می بایست در هر دوره لیست نشست های پیشنهادی خود را ارسال کنند تا پس از بررسی لیست مربوطه، نتایج بررسی از طرف دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت به مرکز ارسال شود و پس از آن مرکز مجوز برگزاری نشست های تایید شده خود را خواهد داشت.
حوزه ارتباط با صنعت
سوال: با کدام سازمان ها و ارگان ها تفاهم نامه داریم؟
جواب: با مراجعه به آدرس می توانید فایل تفاهم نامه های منعقده دانشگاه فنی و حرفه ای را دریافت و مطالعه بفرمایید.
سوال: روال برگزاری انعقاد تفاهم نامه به چه صورت است؟
جواب: مراکز ابتدا می بایست پیش نویس تفاهم نامه پیشنهادی را به تایید دفتر حقوقی و حراست دانشگاه برسانندو اطلاعات تفاهم نامه شامل موارد زیر را تکمیل و برای مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت ارسال نمایند:
عنوان تفاهم نامه-وضعیت تفاهم نامه منعقد شده یا در دست اقدام)-نوع تفاهم نامه (درون سازمانی یا برون سازمانی)-طرف اول تفاهم نامه (همان نامه دانشکده / آموزشکده)- طرف دوم تفاهم نامه (سازمان/شرکت/شخص و ...)- مدت زمان تفاهم نامه- تاریخ دقیق عقد تفاهم نامه-میزان پیشرفت کار و اقدامات در دست انجام- تعهدات دانشگاه-تعهدات سازمان طرف دوم-مبلغ ریالی تعهدات دانشگاه-مبلغ ریالی تعهدات سازمان طرف دوم-فایل اسکن شده پیش نویس تفاهم نامه و یا اصل تفاهم نامه پس از منعقد شدن آن- فایل نامه تاییدیه حوزه حراست-فایل نامه تاییدیه حوزه حقوقی پس از بررسی نامه تایید و یا عدم تایید عقد تفاهم نامه برای مرکز ارسال می شود در صورت عدم تایید مرکز میبایست نسبت به رفع اشکالات موجود اقدام نماید و در صورت تایید عقد تفاهم نامه میبایست تفاهم نامه منعقده را برای مرکز کارافرینی و ارتباط با صنعت ارسال و به صورت ماهانه گزارش اقدامات را ارسال نمایند.
سوال: برای ثبت تفاهم نامه، مراکز از چه طریقی میتوانند اقدام کنند؟
جواب: با مراجعه به پیشخوان مجازی معاونت پژوهشی فرم مربوطه را تکمیل کنید و با مراجعه به آدرس می توانید توضیحات مربوطه را دریافت و مطالعه بفرمایید.