برگزاری همایش استانی «تکریم ارباب رجوع» در آموزشکده فنی و حرفه ای خرم آباد
برگزاری همایش تکریم ارباب رجوع در آموزشکده فنی و حرفه ای خرم آباد روز دوشنبه مورخ 97/5/15بصورت استانی با تاکید بر حضور رؤسا و معاونین مراکز استان و نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی شاغل در مراکز فنی استان، برگزاری کارگاه آموزشی جهت نیروهای حفاظت فیزیکی بعد از اتمام همایش و با توجه به اهمیت و تاکیداتی که مسئولان کشوری همیشه بر این موضوع داشته اند سعی شد از مهمانان ویژه ای که در این زمینه دارای مطالعات و کارهای اجرایی خوبی می باشند جهت حضور و سخنرانی دعوت بعمل آید.
ارائه خدمات مناسب در کمترین زمان به مراجعین و مشتریان یک سازمان
تکریم ارباب رجوع از اهمیت ویژهای برخوردار است، و در حقیقت تکریم ارباب رجوع، تکریم و احترام انسان است. تکریم انسان ریشه قرآنی دارد، و قبل از اینکه انسان از سوی همنوع خود مورد تکریم قرار گیرد، از سوی خداوند مورد تکریم قرار گرفته است. در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع روز دوشنبه مورخ 15/5/97در آموزشکده فنی و حرفه ای خرم آباد همایشی با موضوع «تکریم ارباب رجوع » بصورت استانی با تاکید بر حضور رؤسا و معاونین مراکز استان و نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی شاغل در مراکز فنی استان، برگزار گردید، و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی جهت نیروهای حفاظت فیزیکی بعد از اتمام همایش، با اهتمام به موضوع همایش سعی شد از مهمان ویژه ای که در این زمینه دارای مطالعات و کارهای اجرایی خوبی می باشند جهت حضور و سخنرانی دعوت بعمل آید.
همچنین با تلاش و هماهنگی های صورت گرفته و استفاده از این فرصت جهت شناساندن هر چه بهتر دانشگاه فنی و حرفه ای، از صدا و سیمای مرکز استان نیز دعوت بعمل آمد که با حضور خبرنگار و فیلمبردار ویژه خبری خود از ابتدا تا انتهای همایش جهت پخش در رسانه استانی گزارش و فیلم تهیه نمایند. که این کار به خوبی صورت پذیرفت و با روسای مراکز استان و چند تن از کارکنان مرکز نیز مصاحبه، و گزارش تهیه شد.
بعد از شروع همایش از رییس آموزشکده دکتر رضا قائدرحمتی جهت سخنرانی دعوت بعمل آمد، وی در ابتدا صحبت های خود را با ارائه تاریخچه و چگونگی عملکرد دانشگاه فنی و رسالت آن آغاز و در ادامه درخصوص موضوع همایش اینگونه بیان کرد که در بین مخلوقات خداوند متعال، انسان از ویژگیهای بسیار ممتازی برخوردار است. مؤلفههایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاعرسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعان میشوند، و بنا بر اهمیت موضوع و با توجه به اینکه در مورد آن صحبتهای زیادی شده و تحقیقات متعددی در این ارتباط صورت گرفته است، در چند سال اخیر حتی در بسیاری از سازمانها برای این مقوله، طرحهایی نیز تعریف شده و برای عملیاتی و نهادینه کردن آن، واحدها و ستادهایی در سازمانهای مختلف در نظر گرفته و تشکیل شده است، و به عنوان یک علم محسوب می شود و توجه به همان مشتری مداری می باشد و در این زمینه همایش ها ، کلاس ها و دوره های مختلفی دراین زمینه برگزار چرا که کارآمدی دستگاه در واقع توجه و تکریم ارباب رجوع می باشد.
در ادامه از مهمان دیگر همایش دکتر حسین فلاحی معاون فرهنگی و امور اجتماعی دانشگاه لرستان دعوت بعمل آمد، وی با بیان یک از آیات قرآنی از سوره بقره و تاکید بر یقین داشتن به آخرت و تاکید بر آن که بر کلیه زوایای زندگی این یقین باید حاکم باشد چرا که در صورت نداشتن یقین انجام هر عملی در این دنیا چیزی بیهوده می باشد و در غیر اینصورت و یقین داشتن به آخرت نتیجه آن پرهیز از ظلم می باشد که سخت ترین آن ظلم به هم نوع است و خداوند از آن گذشتی ندارد و سریع جواب داده می شود، اگر کار کسی را که می شود در حد یک دقیقه انجام داد طول داده و بر زمان جوابگویی آن اضافه کنیم در واقع ظلم صورت گرفته و اگر اعتقاد و باور به آخرت باشد هیچ گاه این ظلم صورت نمی گیرد .
در ادامه از مهمان دیگر این همایش دکتر حسین مهرداد از اساتید مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد که در زمینه مدیریت و علوم رفتاری و انسانی دارایی مطالعات و تجارب ارزنده ای می باشند، دعوت به عمل آمده، وی با بیان اینکه امروز (دوشنبه 15/5/97) روز حرمت به مقام انسان در سراسر جهان نام گرفته اینگونه بیان کرد که دیگر نباید به عصر اطلاعات اکتفا نمود و بهتر است بگویم عصر دانش می باشد و هر لحظه باید منتظر خلق دانش و شناخت بهتر از جهان پیرامون خود بود امروزه در هر سازمانی بحث رضایت ارباب رجوع از خدمات ارائه شده می باشد چرا که در صورت عدم رضایت مطمئناً مراجعه به آن دیگر صورت نمی گیرد ایشان در ادامه با ارائه پاورپوئینی شامل مباحثی در ارتباط با موضوع همایش بحث را بصورت علمی تر و به مانند یک کلاس درس برای شرکت کنندگان برگزار نمودند. از مباحث بیان شده می توان به موارد زیر اشاره نمود:
(تعریفی از ارباب رجوع یا مشتری -تکریم و مولفه های آن –اهم اهداف و دستاوردهای طرح تکریم ارباب رجوع –بیان دیدگاه ها و نظریات صاحبنظرانی چون «گاورین-کیت اسمیت-پاراسو »)