در حال بارگذاری ...

سند مدل مفهومی آموزش های فنی و حرفه ای طراحی و تدوین گردید

دفتر برنامه­ ریزی آموزش­های فنی­ و­حرفه ­ای ، به منظور تعریف اهداف، اصول، رویکردها و تسهیل در امر برنامه­ ریزی و بازنگری‌های درسی و یکسان سازی ساختار کلی و شکلی برنامه­ های دوره‌‌‌‌‌های مختلف، این سند را بر اساس گزاره‌های تکلیفی در اسناد بالا دستی داخلی و بین المللی طراحی و تدوین کرده است.

     این سند با اصل قرار دادن سیاست‌ها، راهبردها و اصول ملی جمهوری اسلامی ایران و نیازهای این آموزش‌ها در کارآفرینی و خوداشتغالی و به منظور گسترش شایستگی‌های حرفه‌ای، ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وکاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی و بین المللی، تدوین شده است.

   سند طراحی مفهومی آموزش‌های فنی­ وحرفه‌ای پیش رو؛ بسترساز تدوین برنامه‌هایی است که آموزش‌های فنی­ وحرفه‌ای را در دانشگاه تقاضا محور فنی­ وحرفه‌ای به منصه ظهور می‌رساند.

    سند مذکور شامل سه بخش اهداف، اصول و رویکردها، ویژگی‌های برنامه درسی آموزش‌های عالی فنی­ وحرفه‌ای و چارچوب راهنمای تدوین برنامه درسی آموزش‌های عالی فنی­ وحرفه‌ای است که با اصل قرار دادن سیاست­ها، راهبردها و اصول ملی جمهوری اسلامی ایران و اقتضائات این آموزش­ها در دنیای کار و تجارب و توصیه­ های بین المللی طراحی شده است.

        سند مدل مفهومی آموزش­های فنی و حرفه­ ای از سال 1395 تا کنون توسط کارشناسان این دفتر و با همکاری معاونان آموزشی دانشگاه و کارشناسان و خبرگان در حوزه برنامه­ ریزی فنی و حرفه­ ای طراحی و تدوین و بازبینی گردید که پس از تصویب در« شورای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی فنی و حرفه ­ای » ، به دانشکده ­ها و آموزشکده ­های فنی­ و­حرفه ­ای ابلاغ خواهد شد.