سند مدل مفهومی آموزش های فنی و حرفه ای طراحی و تدوین گردید
دفتر برنامه ریزی آموزشهای فنی وحرفه ای ، به منظور تعریف اهداف، اصول، رویکردها و تسهیل در امر برنامه ریزی و بازنگریهای درسی و یکسان سازی ساختار کلی و شکلی برنامه های دورههای مختلف، این سند را بر اساس گزارههای تکلیفی در اسناد بالا دستی داخلی و بین المللی طراحی و تدوین کرده است.
این سند با اصل قرار دادن سیاستها، راهبردها و اصول ملی جمهوری اسلامی ایران و نیازهای این آموزشها در کارآفرینی و خوداشتغالی و به منظور گسترش شایستگیهای حرفهای، ارتقای جایگاه آموزشهای فنی و حرفهای وکاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی و بین المللی، تدوین شده است.
سند طراحی مفهومی آموزشهای فنی وحرفهای پیش رو؛ بسترساز تدوین برنامههایی است که آموزشهای فنی وحرفهای را در دانشگاه تقاضا محور فنی وحرفهای به منصه ظهور میرساند.
سند مذکور شامل سه بخش اهداف، اصول و رویکردها، ویژگیهای برنامه درسی آموزشهای عالی فنی وحرفهای و چارچوب راهنمای تدوین برنامه درسی آموزشهای عالی فنی وحرفهای است که با اصل قرار دادن سیاستها، راهبردها و اصول ملی جمهوری اسلامی ایران و اقتضائات این آموزشها در دنیای کار و تجارب و توصیه های بین المللی طراحی شده است.
سند مدل مفهومی آموزشهای فنی و حرفه ای از سال 1395 تا کنون توسط کارشناسان این دفتر و با همکاری معاونان آموزشی دانشگاه و کارشناسان و خبرگان در حوزه برنامه ریزی فنی و حرفه ای طراحی و تدوین و بازبینی گردید که پس از تصویب در« شورای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی فنی و حرفه ای » ، به دانشکده ها و آموزشکده های فنی وحرفه ای ابلاغ خواهد شد.