نشست صمیمی مسوولین دفاتر سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی: ضمن تأکید بر کسب مهارت های گفتاری، شنیداری، فناوری؛ خصوصیات رفتاری از جمله رازداری، سعه صدر، پاسخگویی شفاف و به موقع و تکریم ارباب رجوع را ضروری دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، امروز نهم اسفند ماه، مسوولین دفاتر حوزه های مختلف سازمان مرکزی با حضور در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه در راستای اشتراک گذاری دیدگاه ها، بیان پیشنهادات و انتقادات و ارائه راهکارهای لازم برای ارج نهادن و تکریم ارباب رجوع، با دکتر سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بنابراین گزارش، حسین سلمانی ضمن عرض خیر مقدم و خدا قوت به حاضرین و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به جایگاه مهم و حساس مسوولین دفاتر در برقراری ارتباط درون و برون سازمانی اشاره کرد و بیان داشت: ارتباط موثر، ارتباطی است که در آن، مراجعه کننده و ارباب رجوع پاسخ شما را با حداکثر دقت دریافت و درک کند و باعث بروز رفتارهای مثبت و عدم واکنش های منفی در سازمان گردد.
وی افزود: مسوولین دفاتر حلقه واصل بین حوزه های مختلف، ارباب رجوع و هیأت رییسه دانشگاه هستند بنابراین مسوولیت حساس و تأثیر گذاری بر عهده دارند.
سلمانی به ویژگی های شخصیتی و رفتاری یک مسوول دفتر اشاره کرد و گفت: سعه صدر، شفاف سازی، انگیزه، اشتیاق، مثبت اندیشی، راز داری، وظیفه شناسی، خونسردی، دلسوزی، احساس وظیفه، قدرت تصمیم گیری در مشکلات و از همه مهمتر مشکل دیگران را مشکل خود پنداشتن رمز موفقیت مسوولین دفاتر در جهت ارتقای خود و اعتلای سازمان است.
وی افزود : مسئول دفتر باید از مسائل سازمان از جمله مسائل پرسنلی، ضوابط و بخشنامه های داخلی، آئین نامه و دستورالعمل های اجرایی و در مجموع از مقررات اداری اطلاع و آگاهی کامل را داشته باشد.
سلمانی خاطر نشان کرد: آگاهی مسئولین دفاتر از موارد یاد شده و استفاده درست و به موقع از
سیستم های ارتباطی و رعایت سلسله مراتب اداری موجب موفقیت بیشتر در ایفای وظایف و رسیدن به اهداف سازمانی می شود.
وی در خصوص به نتیجه رساندن کار مراجعین بیان داشت: ضمن رعایت اصول اخلاقی و کرامت انسانی در ارتباط با کار مراجعین سرعت، دقت، وقت شناسی و تکریم ارباب رجوع را در نظر گرفته و در کمترین زمان مراجعین را به نتیجه مطلوب و قانونی برسانید.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با عنوان اینکه ارباب رجوع ولی نعمت هر سازمان است اظهار داشت: یک مسئول دفتر باید با تکیه بر توانایی های فردی به امور دفتر بپردازد به گونه ای که هیچ خدشه ای به نظام دفتر و مدیریت آن وارد نشود.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر گردید جلسات هفتگی مسوولین دفاتر طبق زمان بندی در روزهای چهارشنبه و با حضور کلیه مسوولین دفاتر در جهت هم افزایی بیشتر در معاونت ها و ادارات کل سازمان مرکزی برگزار گردد.