رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در دیدار با استاندار مازندران:
آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای با ایجاد شغل های مهارتی به رشد کارآفرینی کمک می نمایند
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و رؤسای آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای مازندران در نشست صمیمانه با استاندار مازندران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری، در این دیدار دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با ارائه تصویر روشنی از اهداف و افق پیش روی دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان بزرگترین دانشگاه کشور با بیش از دویست هزار دانشجوی در حال تحصیل، مورد توجه دولت و وزارت علوم می باشد. نگرش شورای گسترش وزارت علوم در خصوص توسعه کیفی و کمّی دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار مثبت می باشد و این در حالیست که توسعه ی رشته ها برای سایر دانشگاه های بزرگ کشور بسیار سخت می باشد. مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای دارای اساتید و استادکارهای خوب، کارگاه ها و آزمایشگاه های عملیاتی و امکانات کمّی و کیفی مناسبی می باشد و اکثر دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت توسعه مجموعه بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای در آینده ای نزدیک ادامه داد: با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و همراهی دولت محترم، رشد 47 درصدی بودجه ی دانشگاه فنی و حرفه ای را در سال آتی شاهد خواهیم بود. ارتباط مناسبی با آموزش و پرورش و هنرستان ها وجود دارد و تمایل دانش آموزان جهت تحصیل در مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای قابل پیش بینی می باشد.
دکتر صالحی عمران با اشاره به پتانسیل خوب 12 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای در استان مازندران و میزبانی بیش از 17 هزار دانشجوی در حال تحصیل گفت: این آموزشکده ها و دانشکده ها باید دیده شوند، چرا که می توانند با پرورش دانش آموختگان ماهر و ایجاد شغل های مهارتی به جای صدور مدارک نظری صرف، به رشد کارآفرینی کمک نمایند و این موضوع با کمک استاندار و فرمانداران و مسئولین اجرایی استان میسّر خواهد شد.
وی آموزش های مهارتی را در کسب اشتغال مهم دانست و افزود: انتخاب رشته های تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس برنامه ریزی دقیق و شناسایی مشاغل مورد نیاز جامعه می باشد. در پی آنیم که هر دانشکده و یا آموزشکده فنی و حرفه ای بر اساس نیاز منطقه، اختیار برنامه ریزی درسی با رویکرد ویژه به افزایش 70 درصدی دروس مهارتی را داشته باشد و نظر کارفرمایان نیز در تعیین سر فصل دروس تأمین گردد و نتیجه نهایی آن، اشتغال قطعی دانش آموختگان این دانشگاه و رفع معضل بیکاری در کشور خواهد بود.
دکتر صالحی عمران در پایان پیشنهاد نمود: نماینده تام الاختیار ویژه استانداری مازندران و نیز نماینده ای از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای جهت همکاری متقابل معرفی گردند تا مشکلات مراکز استان مازندران بطور مؤثر بررسی و رفع گردند.