مصاحبه اختصاصی روابط عمومی:
به همت دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای
کتاب مدیریت دانش در حراست دانشگاه منتشر شد
کتاب «مدیریت دانش در حراست دانشگاه» به کوشش دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای چاپ و منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر حمید یزدانیان مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص انتشار کتاب مدیریت دانش در حراست دانشگاه بیان داشت: این کتاب گزیدهای از تجربیات مدیران و کارکنان حراست دانشگاه در ستاد، دانشکده و آموزشکده های سراسر کشور است.
یزدانیان بیان داشت: ما در دنیایی زندگی میکنیم که به خاطر جهانی شدن، دچار تغییرات سریع و اجتنابناپذیری است.در این دنیا، اقتصاد به سمت اقتصاد دانش محور حرکت کرده و بسیاری از معادلات کنونی کشورها را با چالش مواجه ساخته است.
وی ادامه داد: مدیریت دانش فرایندی است که به سازمانها یاری میکند اطلاعات مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیتهایی چون حل مشکلات، آموختن پویا، برنامهریزی راهبردی و تصمیمگیری ضروری است.
مدیرکل حراست مرکزی دانشگاه تصریح کرد: مدیریت دانش هرگونه فرایند یا عمل تولید، کسب، ترویج و جامعهپذیری و کاربرد آن است، در هرجایی که دانش استقرار یابد، یادگیری و عملکرد سازمان را افزایش میدهد.
وی ادامه داد: نخستین جلد کتاب مدیریت دانش در همین راستا و در پنج حوزه حفاظت دانشجویی، حفاظت پرسنلی، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و آی تی نوشته شده و در هر بخش، خاطراتی از تجربیات موفق و یا ناموفق مسوولین حراستهای تابعه ذکر شده است که ان شالله در ادامه بنا داریم سایر تجربیات ضمنی و صریح همکاران حراستی را نیز مدون و در جلسه های بعدی به کارکنان حراست سایر مراکز دانشگاهی ارایه کنیم.
مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: فعالیتهای حراستی علاوه بر جنبه تخصصی، دارای طبقه بندی ویژه بوده و محرمانه بودن فعالیت حراستها خود عاملی برای توجه کمتر به مدیریت اندوختههای ذهنی و صریح حراستها شدهاست.
وی گفت: این کتاب به نوعی نخستین اثر منتشره با عنوان مدیریت دانش در حوزه حراستها محسوب میشود.
گفتنی است در مقدمه کتاب که به قلم دکتر حمید یزدانیان نوشته شده آمده است: مطالعات نشان داده 70% مشکلات یک سازمان تکرار پذیر بوده، اما متاسفانه ثبت نشدهاند. در صورتی که بانک اطلاعاتی از مسائل به وجود آمده در سازمان و راه حلهای آنها وجود داشته باشد؛ دیگر برای حل مشکلات تکراری نیازی به صرف انرژی و وقت دوباره (اختراع مجدد چرخ) و یافتن راه حل نخواهد بود. تخصصی شدن فعالیتها، فرآیند مدیریت دانش در سازمان را سختتر و پیچیدهتر میکند و خطر از دست رفتن دانش سازمانی را بیشتر میکند.