گزارش فعالیت های معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای از اردیبهشت ماه سال جاری
به گزارش اداره کل روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گزارشی از فعالیت های انجام شده از اردیبهشت ماه سال جاری تا آغاز سال تحصیلی 96 ارایه کرد که بخشی از آن در ذیل آمده است:
1ـ تدوین و صدور دستورالعمل نرخ حق التدریس مطابق آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی
2ـ تدوین و تهیه دستورالعمل انتصاب مدیران گروه طبق مصوبه هیأت امنا و آیین نامه جامع مدیریت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی.
3ـ برنامه ریزی برای اجرای بند ذ برنامه ششم توسعه، تشکیل دبیرخانه ساماندهی نیروهای حق التدریس، تعریف سامانه و راهنمای تکمیل اطلاعات، اطلاع رسانی و ...
4ـ برنامه ریزی برای تدوین طرح شیدا (شناسه یکپارچه دانشگاه فنی و حرفه ای) به منظور ساماندهی کلیه مدرسان
حق التدریس و صدور شناسه حق التدریس
5ـ تدوین شیوه نامه جامع توسعه رشته ها و مراکز (با تأکید بر طرح آمایش سرزمین)
6ـ برنامه ریزی و پیگیری حل موضوع تطبیق منفی اعضای هیأت علمی فنی (هیأت علمی های تطبیق یافته)
7ـ تعیین تکلیف تمام متقاضیان جذب در فراخوان 91
8ـ اعلام فراخوان و تدوین آیین نامه تطبیق متقاضیان علوم انسانی
9ـ تهیه تقاضانامه علمی کادر آموزشی پس از 90
10ـ ارتقای تعدادی از اعضای هیأت علمی از استادیاری به دانش یاری
11ـ برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل کمیته ترفیعات
12ـ ارزشیابی دروس تخصصی و علوم پایه در شش رشته پرجمعیت مقطع کاردانی به تفکیک مرکز و به منظور بررسی علل افت نمرات
13ـ برگزاری نشست معاونین آموزشی و پژوهشی کلیه مراکز در تاریخ 29/06/96 در دانشکده شریعتی و بررسی طرحها و برنامه های معاونت آموزشی با حضور مدیران حوزه معاونت آموزشی
14ـ برنامه ریزی برای برآورد نیاز نیروی آموزشی در 5 سال آینده به تفکیک مرکز و رشته با توجه به چارت تشکیلات مراکز
15ـ تبدیل وضعیت تعدادی از کارشناسان ایثارگر به هیأت علمی
16ـ تعیین تکلیف متقاضیان فراخوان 94 شامل : 39 نفر از متقاضیان دارندگان مدرک دکتری در مرحله صلاحیت عمومی
17 ـ برنامه ریزی برای تعیین تکلیف متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد پس از آزمون PE در مرحله هیأت اجرایی
18ـ پالایش اولیه متقاضیان فراخوان 95
19ـ بررسی نواقص نرم افزار ناد و هماهنگی برای رفع مشکلات و نواقص
20ـ نظرسنجی از معاونین آموزشی جهت تعیین اولویت کاری معاونت آموزشی در خرداد 96 و طبقهبندی و دسته بندی نظرات
21ـ بررسی میانگین تعداد دانشجویان هر درس به تفکیک رشته و مرکز و پیگیری برای علل عدم رعایت حد نصاب کلاسها
22ـ مستندسازی سوابق و مستندات ایجاد آموزشکده های فنی و حرفه ای و مجوزهای ایجاد رشته محل صادر شده از ابتدای انقلاب تاکنون به تفکیک استان و مرکز
23ـ برنامه ریزی ایجاد مرکز آزمون و صلاحیت صدور گواهینامه های PE و FE با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور
24ـ برنامه ریزی و هماهنگی برای همکاری علمی آموزشی با انجمن سنگ ایران
25ـ برنامه ریزی همکاری علمی آموزشی با شرکت شهرک های صنعتی ایران با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
26ـ برنامه ریزی اخذ پروانه صلاحیت صدور گواهینامه آموزش کارکنان دولت
27ـ برنامه ریزی و هماهنگی برای همکاری دانشگاه فنی وحرفه ای با مرکز آمار ایران و بالعکس
28ـ برنامه ریزی تدوین اساسنامه مرکز آموزش های عالی آزاد و خاص و تغییر ساختار مالی و گردش شهریه متناسب با ساختار استانی
29ـ برنامه ریزی ایجاد پورتال مرکز (آموزشهای حضوری و مجازی) و مکانیزه نمودن صدور گواهینامه در سراسر کشور متناسب با ساختار استانی
30ـ حضور در کارگروه دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
31ـ مشارکت در اجرای دوره های یکساله بدو استخدام آموزش و پرورش
32ـ همکاری علمی آموزشی با شرکت بازاریان ایرانیان زمین (بیز)
33ـ برنامه ریزی جهت اجرای دوره های تخصصی مهارتی حوزه طلا و جواهر و زیورآلات
34ـ همکاری با پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر
35ـ برنامه ریزی جهت همکاری با وزارت نیرو با پایلوت سمنان (شرکت پایش افزا)
36ـ طرح اجرای دوره های مهارتی ویژه مدرسان و اعضای هیأت علمی مراکز
37ـ برنامه کسب مجوز صلاحیت اجرای دوره ها از سازمان نظام مهندسی برای مراکز کشور
38ـ برنامه ریزی برای ایجاد بانک رابطین آموزش های آزاد در مراکز کشور
39ـ مشارکت در طرح همکاری دانشگاه با سندیکای ساختمانی ایران، اتاق بازرگانی و دانشگاه کلن
40ـ ارتقای کمیت و کیفیت نیروی انسانی شاغل در مرکز آموزش های عالی آزاد و خاص تأمین ساختمان و ایجاد نشان های هویتی سازمانی
41ـ تشکیل "کمیته برنامه ریزی ماشین الات سنگین" با عنایت به پروتکل بسته شده با دانشگاه کلن آلمان.
42ـ حضور فعال در جلسات دفتر فنی وحرفه ای آموزش و پرورش در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشآموزان هنرستانی در نظام جدید3-3-6 .
43ـ پیگیری جهت تصویب "چارچوب کلان (معماری) برنامه درسی کارشناسی/ مهندسی پیوسته فنی وحرفهای" و کلیات برنامه جدید درسی "مهندسی فنی وحرفه ای معماری" در دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتفبه منظور استفاده در برنامهریزیهای جدید درسی و بر اساس تحقق شایستگی های پایه، فنی وحرفه ای و شایستگیهای خاص رشته و مبتنی بر نیاز بازار کار، ماموریت دانشگاه و منطبق بر برنامه ششم توسعه کشور .
44ـ مکاتبه و پیگیرهای حضوری جهت تصویب برنامه های درسی غیر مصوب رشته های کارشناسی ناپیوسته "مربیگری ورزش" و "سرامیک صنعتی" که منجر به تصویب برنامه های فوق و در دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1396 نیز گردید.
45ـ مکاتبه و پیگیرهای حضوری با دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت متبوع در خصوص احیا رشته های کارشناسی پیوسته "طراحی پارچه" و "طراحی لباس" دانشکده شریعتی و حصول نتیجه مورد نظر
46ـ بررسی کلیات" مهندسی فنی وحرفه ای مواد غذایی" و عودت به کمیته تخصصی برنامه ریزی صنایع غذایی جهت اعمال اصلاحات.
47ـ بازبینی"دستوالعمل اجرایی ترفیع استحقاقی سالیانه اعضای هیات علمی در دانشگاه".
48ـ تهیه پیشنویس "آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی آموزشی و فنی در دانشگاه".
49ـ مشخص کردن رشته – محلهای جدید سال تحصیلی 1396 و اعلام به سیستم ناد جهت فعال سازی دروس رشته در سامانه آموزشی.
50ـ تهیه و تدوین دستورالعمل نرخ حق التدریس (شمارهی 5390/300/25 مورخ 21/04/96)
51ـ تهیه و تدوین دستورالعمل انتصاب و پرداخت حق مدیریت مدیران گروه های آموزشی (شمارهی 8160/330/25 مورخ 06/06/96)
52ـ تشکیل کمیته ی انتقال و مأموریت نیروهای آموزشی (اعم از هیأت علمی و کادر آموزشی موظف)؛
53ـ برنامه ریزی و تدوین بخشنامه در خصوص شیوهی پذیرش و ثبت نام غیر بورسیه ی اتباع غیرایرانی ( شمارهی 3382/320/25 مورخ 17/03/1396)؛
54ـ تهیه و ارسال تقویم آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی 97-1396 (بخشنامه های شمارهی 6640/330/25 مورخ 07/05/1396)
55ـ برنامه ریزی و تدوین دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی 97-1396 (کاردانی شمارهی 9491/330/25 مورخ 22/06/96 کارشناسی شماره 10120/320/25 مورخ 02/07/1396)؛ در دستورالعمل ثبت نام شرایط و ضوابط انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان و پذیرفته شدگان جدید، مدارک لازم برای ثبت نام، اتباع خارجی، حدنصاب تعداد دانشجو برای تشکیل کلاس و...
56ـ ایجاد سامانه ی میهمان و انتقال دانشگاه و بررسی درخواستهای خارج از سامانه؛ در مجموع برای سال تحصیلی 96-1395 بیش از 10634نفر (به تفکیک نیمسال اول 2499نفر و نیمسال دوم3263 نفر و دورهی تابستان 1147 نفر و نیمسال اول سال تحصیلی 97-96 مجموعاً 3725 نفر) درخواست دانشجویان در خصوص انتقال و میهمان در سامانه ی انتقال دانشگاه (سماد) بررسی و اعلام نظر گردید. همچنین به تعداد 250 درخواست که در خارج از سامانه دریافت گردید نیز مورد بررسی قرار گرفت و آرای صادره به مراکز ابلاغ شده است.
57ـ شناسایی انتخاب و صدور ابلاغ اعضای شورای آموزشی دانشگاه
58ـ تشکیل اولین جلسه ی شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ 27 شهریور 96
59ـ جلسه ی کمیته ی انتقال و میهمان دانشجویان جدیدالورود و بررسی حدود 200 مورد درخواست و موافقت با بیش از 98 درصد از درخواستها
60ـ هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص صدور مجوز جابجایی پذیرفته شدگان از مهر به بهمن و برعکس
61ـ تأیید و تکمیل امضای مدارک تحصیلی دانش آموختگان