در حال بارگذاری ...

گزارش فعالیت های معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای از اردیبهشت ماه سال جاری

 

 

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گزارشی از فعالیت های انجام شده از اردیبهشت ماه سال جاری تا آغاز سال تحصیلی 96 ارایه کرد که بخشی از آن در ذیل آمده است:

 

1ـ تدوین و صدور دستورالعمل نرخ حق­ التدریس مطابق آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی

2ـ تدوین و تهیه دستورالعمل انتصاب مدیران گروه طبق مصوبه هیأت امنا و آیین­ نامه جامع مدیریت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی.

3ـ برنامه­ ریزی برای اجرای بند ذ برنامه ششم توسعه، تشکیل دبیرخانه ساماندهی نیروهای حق­ التدریس، تعریف سامانه و راهنمای تکمیل اطلاعات، اطلاع رسانی و ...

4ـ برنامه­ ریزی برای تدوین طرح شیدا (شناسه یکپارچه دانشگاه فنی­ و حرفه­ ای) به منظور ساماندهی کلیه مدرسان
حق­ التدریس و صدور شناسه حق ­التدریس

5ـ تدوین شیوه­ نامه جامع توسعه رشته­ ها و مراکز (با تأکید بر طرح آمایش سرزمین)

6ـ برنامه ­ریزی و پیگیری حل موضوع تطبیق منفی اعضای هیأت علمی فنی (هیأت علمی­ های تطبیق یافته)

7ـ تعیین تکلیف تمام متقاضیان جذب در فراخوان 91

8ـ اعلام فراخوان و تدوین آیین­ نامه تطبیق متقاضیان علوم انسانی

9ـ تهیه تقاضانامه علمی کادر آموزشی پس از 90

10ـ ارتقای تعدادی از اعضای هیأت علمی از استادیاری به دانش یاری

11ـ برنامه­ ریزی و هماهنگی برای تشکیل کمیته ترفیعات

12ـ ارزشیابی دروس تخصصی و علوم پایه در شش رشته پرجمعیت مقطع کاردانی به تفکیک مرکز و به منظور بررسی علل افت نمرات

13ـ برگزاری نشست معاونین آموزشی و پژوهشی کلیه مراکز در تاریخ 29/06/96 در دانشکده شریعتی و بررسی طرح­ها و برنامه­ های معاونت آموزشی با حضور مدیران حوزه معاونت آموزشی

14ـ برنامه­ ریزی برای برآورد نیاز نیروی آموزشی در 5 سال آینده به تفکیک مرکز و رشته با توجه به چارت تشکیلات مراکز

15ـ تبدیل وضعیت تعدادی از کارشناسان ایثارگر به هیأت علمی

16ـ تعیین تکلیف متقاضیان فراخوان 94 شامل : 39 نفر از متقاضیان دارندگان مدرک دکتری در مرحله صلاحیت عمومی

17 ـ برنامه­ ریزی برای تعیین تکلیف متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد پس از آزمون PE در مرحله هیأت اجرایی

18ـ پالایش اولیه متقاضیان فراخوان 95

19ـ بررسی نواقص نرم­ افزار ناد و هماهنگی برای رفع مشکلات و نواقص

20ـ نظرسنجی از معاونین آموزشی جهت تعیین اولویت کاری معاونت آموزشی در خرداد 96 و طبقه­بندی و دسته­ بندی نظرات

21ـ بررسی میانگین تعداد دانشجویان هر درس به تفکیک رشته و مرکز و پیگیری برای علل عدم رعایت حد نصاب کلاس­ها

22ـ مستندسازی سوابق و مستندات ایجاد آموزشکده­ های فنی­ و حرفه­ ای  و مجوزهای ایجاد رشته محل صادر شده از ابتدای انقلاب تاکنون به تفکیک استان و مرکز

23ـ برنامه­ ریزی ایجاد مرکز آزمون و صلاحیت صدور گواهینامه­ های PE و FE با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور

24ـ برنامه­ ریزی و هماهنگی برای همکاری علمی آموزشی با انجمن سنگ ایران

25ـ برنامه­ ریزی همکاری علمی آموزشی با شرکت شهرک­ های صنعتی ایران با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه

26ـ برنامه­ ریزی اخذ پروانه صلاحیت صدور گواهینامه آموزش کارکنان دولت

27ـ برنامه­ ریزی و هماهنگی برای همکاری دانشگاه فنی­ وحرفه ­ای با مرکز آمار ایران و بالعکس

28ـ برنامه­ ریزی تدوین اساسنامه مرکز آموزش­ های عالی آزاد و خاص و تغییر ساختار مالی و گردش شهریه متناسب با ساختار استانی

29ـ برنامه­ ریزی ایجاد پورتال مرکز (آموزش­های حضوری و مجازی) و مکانیزه نمودن صدور گواهینامه در سراسر کشور متناسب با ساختار استانی

30ـ حضور در کارگروه دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

31ـ مشارکت در اجرای دوره­ های یکساله بدو استخدام آموزش و پرورش

32ـ همکاری علمی آموزشی با شرکت بازاریان ایرانیان زمین (بیز)

33ـ برنامه­ ریزی جهت اجرای دوره­ های تخصصی مهارتی حوزه طلا و جواهر و زیورآلات

34ـ همکاری با پژوهشکده انرژی­ های تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

35ـ برنامه­ ریزی جهت همکاری با وزارت نیرو با پایلوت سمنان (شرکت پایش افزا)

36ـ طرح اجرای دوره ­های مهارتی ویژه مدرسان و اعضای هیأت علمی مراکز

37ـ برنامه کسب مجوز صلاحیت اجرای دوره ­ها از سازمان نظام مهندسی برای مراکز کشور

38ـ برنامه­ ریزی برای ایجاد بانک رابطین آموزش­ های آزاد در مراکز کشور

39ـ مشارکت در طرح همکاری دانشگاه با سندیکای ساختمانی ایران، اتاق بازرگانی و دانشگاه کلن

40ـ ارتقای کمیت و کیفیت نیروی انسانی شاغل در مرکز آموزش­ های عالی آزاد و خاص تأمین ساختمان و ایجاد نشان­ های هویتی سازمانی

41ـ تشکیل "کمیته برنامه­ ریزی ماشین الات سنگین" با عنایت به پروتکل بسته شده با دانشگاه کلن آلمان.

42ـ حضور فعال در جلسات دفتر فنی­ و­حرفه­ ای آموزش و پرورش در خصوص نحوه  ادامه تحصیل دانش­آموزان  هنرستانی در نظام جدید3-3-6 .

43ـ پیگیری جهت تصویب "چارچوب کلان (معماری) برنامه درسی کارشناسی/ مهندسی پیوسته فنی­ وحرفه‌ای" و کلیات برنامه جدید درسی "مهندسی فنی­ وحرفه­ ای معماری" در دفتر برنامه­ ریزی آموزش عالی وزارت عتفبه منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌های جدید درسی و بر اساس تحقق شایستگی­ های پایه، فنی­ وحرفه­ ای و شایستگی‌های خاص رشته و مبتنی بر نیاز بازار کار، ماموریت دانشگاه و منطبق بر برنامه ششم توسعه کشور .

44ـ مکاتبه و پیگیرهای حضوری جهت تصویب برنامه­ های درسی غیر مصوب رشته ­های کارشناسی ناپیوسته "مربی‌گری ورزش" و "سرامیک صنعتی" که منجر به تصویب برنامه­ های فوق و در دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 1396 نیز گردید.

45ـ مکاتبه و پیگیرهای حضوری با دفتر برنامه­ ریزی آموزشی وزارت متبوع در خصوص احیا رشته­ های کارشناسی پیوسته "طراحی پارچه" و "طراحی لباس" دانشکده شریعتی و حصول نتیجه مورد نظر

46ـ بررسی کلیات" مهندسی فنی­ وحرفه ­ای مواد غذایی" و عودت به کمیته تخصصی برنامه­ ریزی صنایع غذایی جهت اعمال اصلاحات.

47ـ بازبینی"دستوالعمل اجرایی ترفیع استحقاقی سالیانه اعضای هیات علمی در دانشگاه".

48ـ تهیه پیش­نویس "آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی آموزشی و فنی در دانشگاه".

49ـ مشخص کردن رشته – محل­های جدید سال تحصیلی 1396 و اعلام به سیستم ناد جهت فعال سازی دروس رشته در سامانه آموزشی.

50ـ تهیه و تدوین دستورالعمل نرخ حق التدریس (شماره­ی 5390/300/25 مورخ 21/04/96)

51ـ تهیه و تدوین دستورالعمل انتصاب و پرداخت حق مدیریت مدیران گروه­ های آموزشی (شماره­ی 8160/330/25 مورخ 06/06/96)

52ـ تشکیل کمیته­ ی انتقال و مأموریت نیروهای آموزشی (اعم از هیأت علمی و کادر آموزشی موظف)؛

53ـ برنامه­ ریزی و تدوین بخشنامه­ در خصوص شیوه­ی پذیرش و ثبت نام غیر بورسیه­ ی اتباع غیرایرانی ( شماره­ی 3382/320/25 مورخ 17/03/1396)؛

54ـ تهیه و ارسال تقویم آموزشی دانشگاه در سال­ تحصیلی 97-1396 (بخشنامه­ های شماره­ی 6640/330/25 مورخ 07/05/1396)

55ـ برنامه­ ریزی و تدوین دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی 97-1396 (کاردانی شماره­ی 9491/330/25 مورخ 22/06/96 کارشناسی شماره 10120/320/25 مورخ 02/07/1396)؛ در دستورالعمل ثبت نام شرایط و ضوابط انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان و پذیرفته شدگان جدید، مدارک لازم برای ثبت نام، اتباع خارجی، حدنصاب تعداد دانشجو برای تشکیل کلاس و...

56ـ ایجاد سامانه­ ی میهمان و انتقال دانشگاه و بررسی درخواست­های خارج از سامانه؛ در مجموع برای سال تحصیلی 96-1395 بیش از 10634نفر (به تفکیک نیمسال اول 2499نفر و نیمسال دوم3263 نفر و دوره­ی تابستان 1147 نفر و نیمسال اول سال تحصیلی 97-96 مجموعاً 3725 نفر) درخواست دانشجویان در خصوص انتقال و میهمان در سامانه­ ی انتقال دانشگاه (سماد) بررسی و اعلام نظر گردید. همچنین به تعداد 250 درخواست که در خارج از سامانه دریافت گردید نیز مورد بررسی قرار گرفت و آرای صادره به مراکز ابلاغ شده است.

57ـ شناسایی انتخاب و صدور ابلاغ اعضای شورای آموزشی دانشگاه

58ـ تشکیل اولین جلسه­ ی شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ 27 شهریور 96

59ـ جلسه­ ی کمیته­ ی انتقال و میهمان دانشجویان جدیدالورود و بررسی حدود 200 مورد درخواست و موافقت با بیش از 98 درصد از درخواست­ها

60ـ هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص صدور مجوز جابجایی پذیرفته شدگان از مهر به بهمن و برعکس

61ـ تأیید و تکمیل امضای مدارک تحصیلی دانش آموختگان