نشست دوره ای معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای صبح روز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی برگزار شد
خیرمقدم و سخنرانی دکتر فاطمه مهاجرانی سرپرست معاون آموزشی بخش آغازین این برنامه بود که با توضیحات تکمیلی توسط دکتر سیدعطاءالله سینایی مشاور، برنامه ریزی و توسعه ریاست و قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر مدیران کل این حوزه ادامه یافت.
این نشست به منظور بررسی طرح و برنامه های در دست اقدام از جمله موضوع آئین نامه انتصاب مدیران گروه، بخشنامه حق التدریس، بررسی موضوع بند ز ماده 64 برنامه پنج ساله ششم توسعه با موضوع سازماندهی نیروهای حق التدریس قبل از سال 1390، بررسی طرح شیدا (شناسه یک پارچه دانشگاه فنی و حرفه ای) مربوط به دریافت اطلاعات نیروهای حق التدریس و صدور کد تدریس، بررسی طرح شیوه نامه ایجاد و تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای، ایجاد رشته های جدید، موضوع برنامه های مراکز آموزش های آزاد، مسائل مرتبط به هیئت علمی تطبیق یافته، مشکلات پیش رو و ... برگزار شد.
بررسی سر فصل مطالب درسی، تببین دستورالعمل اجرایی آئین ماه ترفیع پایه سالیانه اعضاء هیأت علمی، رعایت برخی دستور العمل ها، تقویم آموزشی، ارائه گزارش مرکز جذب در مورد تعداد افراد متقاضی و چگونگی روند بررسی تبدیل و جذب وضعیت اساتید و مدرسان، تبیین چگونگی چارچوب کلان برنامه های درسی رشته های مختلف، بررسی برنامه های خدمات آموزشی و ... توسط مدیران کل حوزه معاونت آموزشی، از دیگرعناوین مطرح شده این نشست تعاملی بود.
لازم به ذکر است در این نشست کلیه ی بخشنامه ها و آیین نامه ها مطرح و طرح های غیر مصوب برای نظر خواهی و اعلام نظر در قالب یک سی دی در اختیار کلیه ی معاونین مراکز قرار گرفت تا نظرات اصلاحی خود را حداکثر تا تاریخ 20 مهر ماه به حوزه معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای ارسال نمایند.
شایان ذکر است ارائه ی گزارش عملکرد شش ماهه اول و دوم اداره کل پژوهشی در خصوص نحوه ی مشارکت و اخذ مجوز مراکز رشد مهارتی در استان ها، چگونگی سامان دهی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، چگونگی انعقاد تفاهم نامه های پژوهشی این حوزه با سایر سازمان ها و مراکز ذیربط، لزوم ارتباط با صنعت در چارچوب قوانین دانشگاه فنی و حرفه ای، بررسی طرح های پژوهشی سال 1396، ترغیب کارکنان و اساتید به تالیف و چاپ کتب و نشریات علمی و ... توسط مدیران کل حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای انجام گرفت.