در حال بارگذاری ...

فراخوان مقاله نشریه علمی

به اطلاع پژوهشگران، اساتید، دانشجویان دوره های تکمیلی و سایر علاقمندان می رساند مجوز انتشار فصلنامه " مدیریت کسب و کار بین المللی" Journal of International Business Administration  (JIBA)  توسط دانشگاه تبریز به شماره 286493/3/3 مورخ 14/12/13955 از اداره کل  دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت شده است. این فصلنامه تلاش دارد فضایی علمی برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحولات و پیشرفت ها ی دنیای علم و عمل در حوزه کسب و کار بین المللی را برای دانشگاهیان و متخصصان فراهم آورد. هدف اصلی آن توسعه زمینه تبادل ایده ها در طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کسب و کارهای بین المللی و ارایه محرک برای تحقیق و توسعه بیشتر در این حوزه است.  موضوعات شاخه M16  در طبقه بندی JEL هسته اصلی تمرکز فصلنامه محسوب می شود و مطالعه آثار بین المللی شدن ، از لایه های اولیه آن یعنی صادرات و واردات مستقیم تا شراکت های راهبردی و تشکیل کنسرسیوم، سرمایه گذاری مشترک ، لیسانس و فرانشیر و نظایر آن بر مولفه های مختلف سازمان و مدیریت مورد تاکید خاص مجله است. لذا کلیه مقالات واصله در زمینه مطالعات تجربی، تحولات و پیشرفتهای نظری و روش شناختی در کسب و کارهای بین المللی داوری می شوند.

حوزه های مطالعاتی نشریه به شرح زیر است:

-          تاثیر استراتژی بین المللی شدن شرکت بر کارکردها و مولفه های مختلف بنگاه

-          شراکت های راهبردی و همکار های بین المللی در سطح بنگاه

-          تفاوتهای فرهنگی، قومیتی، ارزشها ی بین المللی و کارکردهای بنگاه

-          استراتژی های بازاریابی بین المللی

-          مدیریت مالی و سرمایه گذاری در بنگاههای بین المللی

-          حسابداری در بنگاههای بین المللی

-          مسایل منابع انسانی و رفتار سازمانی بین المللی

-          مدیریت پروژه های بین المللی

-          مهارتهای مدیریتی بین المللی

-          ساختار سازمانی بین المللی

-          فضای کسب و کار بین المللی و بنگاه

-          آثار تحریم و بایکوت بین المللی بر بنگاه

-          مزیت رقابتی بنگاه در سطح بین المللی

-          اقتصاد مقاومتی در سطح بنگاه از دیدگاه بین المللی

-          کارآفرینی بین المللی

-          تجارت الکترونیک بین المللی

-          بین المللی شدن، ظرفیت جذب، نوآوری، خلاقیت ، یادگیری و منحنی تجربه

-          - شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن

-          شرکت های دانش بنیان و بین المللی شدن

-          مدیریت زنجیره تامین و عملیات بین المللی

-          جهانی شدن و کسب و کارهای بین المللی

لذا از کلیه علاقمندان دعوت می شود نتایج پژوهش های خود را برای داوری  و چاپ به این نشریه ارسال نمایند.برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به ادرس اینترنتی http://jiba.tabrizu.ac.ir مراجعه نمایند.